Talíř zdravé mysli

Aktualizace: 22. říj 2020

Tukožroutská polévka je „old school“, dejte si Talíř zdravé mysli. Pozor, je návykový. Když nějaký den vynecháte, budete vám chybět!

Ingredience:

  • Soustředění – úzce se zaměřujete na cíl, plnění úkolů, výzvy

  • Hry – jste spontánní, tvořivý

  • Vztahy – stýkáte se s jinými lidmi, uvědomujete si svůj vztah k přírodě

  • Pohyb – hýbáte se, cvičíte

  • Vnitřek – vnitřně se ztišíte, zaměřujete se na své pocity, myšlenky

  • Relax – odpočíváte, bez konkrétního cíle

  • Spánek – dáváte si dostatek času na odpočinek, zotavujete se

Postup:

  • Všechny uvedené ingredience smíchejte v každém dni

  • Množství a poměr ingrediencí záměrně neuvádím. Dejte dle své chuti.

  • Spánkem doporučuji nešetřit.

  • Důležité je mít každou ze 7 ingrediencí na talíři každý den.

  • Luxusní steak bez soli není gurmánský požitek. Zdravá mysl není jen o práci a odpočinku.

Čas vaření (konzumování):

  • Každý den

  • 24 hodin denně

  • Ani o minutu déle


Talíř zdravé mysli poprvé uvařil David Rock a Daniel Siegel v roce 2011. Ochutnala jsem a dávám těmto pánům za pravdu. Je fajn být cílevědomý a umět „tvrdě makat“. Když k tomu přidáte spánek, máte dost check listů odškrtáno.


Vašemu mozku to ale nestačí. Necítíte se fajn. Uvedených sedm denních aktivit Váš mozek potřebuje. Když mu je dodáte, je schopný pracovat na maximum.


Jestli kromě odškrtaných check listů chcete cítit se v pohodě, dejte si plný Talíř zdravé mysli.

68 zobrazení