Jak jednoduše získat čas pro sebe, aniž byste potřebovali den delší než 24 hodin


„Nevím, kde mi hlava stojí. Ale lepším se. Už se mi podařilo stáhnout svoje pracovní aktivity jen na 8 hodin denně. Už mám i ten čas jít po práci cvičit. Ale stejně nejdu. Jsem už tak vyšťavená, že jedu radši rovnou domů. Doma mi začíná druhá šichta. Vyzvednout děti. Odvézt jednoho na trénink, s druhým si kopat, běhat nebo jít na hřiště. Pak večeře, úkoly do školy, nádobí, dát prát prádlo, zahnat děti do postele. V devět večer padám za vlast. Pak už nejsem schopná nic moc. A další den na novo.“



Jak všechno stihnout a užívat si života. Hlavně, nepřipadat si na konci dne jako vymačkaný citron.


S lidmi si o tom povídám hodně často. Ptám se jich: „Co a kdy děláte? Jakou energii máte, když se vším skončíte?“ Loví v paměti. Vždycky to s klienty dělám. Mají za úkol vypracovat písemně svůj detailní snímek dne. A víte, co mi vždycky všichni řeknou?


„Zjistil jsem, Evo, že ono s tím mým časem to není zas tak zlý.“


A to není zdaleka všechno. Když viděli všechno na papíře, hned se jim snáz přemýšlelo nad svým časem. Cvičit půjdou ráno před prací. Kdyby to nechali na odpoledne, už nebudou mít ani čas ani energii. Navíc – když si zacvičí ráno před prací, nabudí je to a podají v práci lepší výkon. A ještě se obejdou bez tradičních ranních káv na nabuzení. „Startování“ v práci se tím pádem zkrátí na minimum. A ejhle, kolik času už ušetřili? I pár minut se počítá.


Je na každém, co dělá. Jak to dělá. Kdy to dělá. Je fuk, jestli si namalujete časovou osu, nebo si vyrobíte tabulku v Excelu. Podstatné je uvědomit si svůj rytmus. Nepálit čas, kdy mi to nejvíc pálí, vyřizováním rutinních emailů, které mohu s klidnou hlavou odsunout na poobědový útlum.


Během dne máme maximálně 2-3 hodiny, kdy nám to nejlíp myslí.


Když svůj nejkreativnější čas využiji pro činnosti, kdy svou hlavu potřebuji využít na maximum, pocítím úlevu. Získám rázem čas, který si mohu využít podle svého. Třeba si konečně zajít do kina, na drink s přáteli nebo si užít čas s dětmi.


Zkuste to si to také. Poctivě, každý den všechno vypsat nebo nakreslit. Alespoň 2-3 týdny. Jestli si říkáte, že to je pro vás nadlidský výkon, udělejte to alespoň pro 2 dny. To dáte! Jsem si jistá.


Vysledujte si sami na sobě, kdy máte tzv. energetickou špičku, tedy, kdy vám to nejvíc myslí. Koukněte se do svých záznamů činností. Máte svou špičku využitou tím, na co nejvíc potřebujete používat svoji hlavu? Další šanci dostanete zase až další den.


Když tímto způsobem získáte každý den 0,5 hodiny k dobru, za týden jsou to 3,5 hodiny. Vidíte? Rázem máte čas i na kino. Nebo si v klidu dát drink doma na terase. Myslím si, že dokážete získat i víc.



Dejte mi vědět, jak se vám tímto způsobem podařilo získat čas pro sebe a jak si ho užíváte.


Ať se daří!

8 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše